İstanbul Teknik Üniversitesi ve Yıldız Teknik Üniversitesi, makine mühendisliğini kendi içerisinde ayırır. İTÜ bunu üçüncü sınıfın sonunda yaparken YTÜ ikinci sınıfın sonunda yapar. İlk olarak İTÜ Makine Mühendisliği'yle başlayalım.
İstanbul Teknik Üniversitesi kol seçimini 110 krediyi tamamlayan tüm makine mühendisi adaylarına uygular. Eğer kol seçimini siz zamanında yapmazsanız öğrenci işleri sizi en az seçilen kola atar ki bu genelde sistem dinamiği ve kontrol bölümüdür. 110 kredi 109,5 krediye düşemez. Önceki senelerde buna tölerans gösteriyorlardı fakat bu sene kol seçimi için kesin şart 110 kredi olarak belirlendi ve 109,5 krediyle derslerini alamayan çok öğrenci oldu.
İTÜ Makine Mühendisliği son sınıfta beş kola ayrılıyor;
-Enerji
-Otomotiv
-Tesisat
-Konstrüksiyon
-Sistem Dinamiği ve Kontrol
Dalları popülerlik sırasına göre yazdım, fakat Türkiye şartlarında iş bulma sırası;
-Otomotiv
-Enerji
-Tesisat
-Konstrüksiyon
-Sistem Dinamiği ve Kontrol
şeklindedir. Dal seçimi genellikle arkadaşların ve sevilen hocaların verdiği derslere bağlıdır. Genellikle ilk üç sıra sevilerek diğer iki sıraysa ortalama yetmediği için zorunlu olarak seçilen dallardır.
Türkiye şartlarında iş bulma konusuysa makine mühendislerinin otomotiv firmaları bakımından kapış kapış alınması otomotiv dalını popüler yapıyor. Bu firmalarında başında Ford-Otosan, Tofaş, Mercedes, Otokar gibi firmalar geliyor. Hepsi kendini ağırdan satar ama bu elemanı da diğer firmaya kaptırmayayım diye elinden geleni yapar. Enerji dalında çalışmak istiyorsanız, hedefi biraz daha büyük tutmalısınız ve bu yurtdışı olmalı. Enka, Rönesans gibi firmalara başvurup santrallerde çalışmaya başlamak en mantıklısı olabilir iyi bir kariyer için. Tesisat dalınınsa geleceği yok oluyor, fakat birçok inşaat firmasında çalışması mümkün. İyi bir konstrüksiyoncu Arçelik, Bosch veya B/S/H'da tasarım mühendisi olabilir. Sistem dinamiği ve kontrol dalına ise kontrol otomasyon gibi biraz daha kontrol mühendisliğine veya elektrik-elektronik mühendisliğine kayan alanlar daha uygun.
Peki bir yılda ne değişebilir?
Sadece bir yıl o dalda eğitim alarak asla ben enerjiciyim ya da ben otomotivciyim diyemezsiniz. Dallarda size bilgiye nasıl erişeceğiniz gösterilir sizde ileride bunu hayatınıza uygularsınız. Ayrıca seçtiğiniz dalda çalışma zorunluluğunuz bulunmuyor.
Notlandırma farkı olur mu?
Kesinlikle olur, üstte saydığım dallara giren ortalama bir öğrencinin not ortalaması son sınıfta dallara göre şu şekilde olur;
Otomotiv: 3.8
Tesisat: 3.2
Konstrüksiyon: 2.8
Enerji: 2.3
Sistem Dinamiği ve Kontrol: 2.3
Dalların zorluğunu buradan da tahmin etmeniz mümkün.
İTÜ Makine Mühendisliği kol seçimiyle ilgili sorularınızı yorum olarak bırakabilirsiniz.
İstanbul Teknik Üniversitesi kol seçimini 110 krediyi tamamlayan tüm makine mühendisi adaylarına uygular. Eğer kol seçimini siz zamanında yapmazsanız öğrenci işleri sizi en az seçilen kola atar ki bu genelde sistem dinamiği ve kontrol bölümüdür. 110 kredi 109,5 krediye düşemez. Önceki senelerde buna tölerans gösteriyorlardı fakat bu sene kol seçimi için kesin şart 110 kredi olarak belirlendi ve 109,5 krediyle derslerini alamayan çok öğrenci oldu.
İTÜ Makine Mühendisliği son sınıfta beş kola ayrılıyor;
-Enerji
-Otomotiv
-Tesisat
-Konstrüksiyon
-Sistem Dinamiği ve Kontrol
Dalları popülerlik sırasına göre yazdım, fakat Türkiye şartlarında iş bulma sırası;
-Otomotiv
-Enerji
-Tesisat
-Konstrüksiyon
-Sistem Dinamiği ve Kontrol
şeklindedir. Dal seçimi genellikle arkadaşların ve sevilen hocaların verdiği derslere bağlıdır. Genellikle ilk üç sıra sevilerek diğer iki sıraysa ortalama yetmediği için zorunlu olarak seçilen dallardır.
Türkiye şartlarında iş bulma konusuysa makine mühendislerinin otomotiv firmaları bakımından kapış kapış alınması otomotiv dalını popüler yapıyor. Bu firmalarında başında Ford-Otosan, Tofaş, Mercedes, Otokar gibi firmalar geliyor. Hepsi kendini ağırdan satar ama bu elemanı da diğer firmaya kaptırmayayım diye elinden geleni yapar. Enerji dalında çalışmak istiyorsanız, hedefi biraz daha büyük tutmalısınız ve bu yurtdışı olmalı. Enka, Rönesans gibi firmalara başvurup santrallerde çalışmaya başlamak en mantıklısı olabilir iyi bir kariyer için. Tesisat dalınınsa geleceği yok oluyor, fakat birçok inşaat firmasında çalışması mümkün. İyi bir konstrüksiyoncu Arçelik, Bosch veya B/S/H'da tasarım mühendisi olabilir. Sistem dinamiği ve kontrol dalına ise kontrol otomasyon gibi biraz daha kontrol mühendisliğine veya elektrik-elektronik mühendisliğine kayan alanlar daha uygun.
Peki bir yılda ne değişebilir?
Sadece bir yıl o dalda eğitim alarak asla ben enerjiciyim ya da ben otomotivciyim diyemezsiniz. Dallarda size bilgiye nasıl erişeceğiniz gösterilir sizde ileride bunu hayatınıza uygularsınız. Ayrıca seçtiğiniz dalda çalışma zorunluluğunuz bulunmuyor.
Notlandırma farkı olur mu?
Kesinlikle olur, üstte saydığım dallara giren ortalama bir öğrencinin not ortalaması son sınıfta dallara göre şu şekilde olur;
Otomotiv: 3.8
Tesisat: 3.2
Konstrüksiyon: 2.8
Enerji: 2.3
Sistem Dinamiği ve Kontrol: 2.3
Dalların zorluğunu buradan da tahmin etmeniz mümkün.
İTÜ Makine Mühendisliği kol seçimiyle ilgili sorularınızı yorum olarak bırakabilirsiniz.
Kategoriler:
Dal Seçimi,
İTÜ,
Kol Seçimi,
Makine Mühendisliği